Využívanie botov pri šírení štátnej propagandy

05/26/2021

Veľa sa pri štátnej propagande hovorí o Rusku, ale globálne je jej šíriteľom minimálne v rovnakom meradle aj Čína (a ďalšie krajiny, celkovo cez 80).

Tá ako súčasť komunikačnej stratégie „tell China’s story well” využíva veľké množstvo médií a profilov na sociálnych sieťach, napríklad inštitúcii alebo diplomatov. Na Slovensku je jedným z hlavných kanálov Čínske veľvyslanectvo, ktoré má profil aj na Facebooku a aj na Twitteri.

Teraz štúdia Oxford Internet Institute ukázala, ako pri šírení svojho obsahu na Twitteri využíva Čína „neautentické“ (čítaj fake) účty:

  • Dôležitú časť reakcií, takmer polovicu všetkých retweetov, tvorilo iba jedno percento účtov, tzv. super-šíriteľov
  • Viac ako desatinu zo všetkých retweetov mali na svedomí profily, ktoré sociálne sieť zmazala za porušenie jej pravidiel, pravdepodobne ako falošné.

Je to dobrý príklad toho, ako funguje dnes na sociálnych sieťach propaganda. Väčšinou ide totiž o mix oficiálnych účtov, platených trollov a automatických botov. Cieľ je však vždy rovnaký – čo najväčší dosah obsahu v cieľových skupinách.

Viac info nájdete tu: https://demtech.oii.ox.ac.uk/wp-content/uploads/sites/127/2021/05/Chinas-Public-Diplomacy-Operations-Dem.Tech-Working-Paper-2021.1-4.pdf

Máte záujem o bezplatný komunikačný audit?

Kontaktujte nás:

Email: toth@katedrakomunikacie.sk

Mobil: +421 908 169 879

Nechcete zmeškať novú analýzu?

Pridajte sa ku komunite fanúšikov komunikácie a dát.


Informácie o spracúvaní osobných údajov. Z odberu sa môžete odhlásiť kedykoľvek kliknutím na odkaz v pätičke newslettra alebo kliknutím na tento odkaz.