Viete za čo platíte influencerom?

05/26/2021

Profily na sociálnych sieťach už dávno nie sú iba o socializácii, ale v prípade influencerov klasickým komerčným kanálom pre značky a produkty. Pritom najmä Instagram je plný falošných účtov, nakúpených lajkov a followerov, ktoré skresľujú kvalitu profilov a reálny dosah pre inzerentov.

Podľa najnovšej štúdie spoločnosti HypeAuditor, ktorá pomocou umelej inteligencie odhaľuje falošné účty a interakcie, vyplýva, že:

  • V roku 2020 bola viac ako polovica (55%) influencerov na IG zapojená do nejakej formy nepovolených spôsobov na rast publika
  • Až 45% všetkých profilov na Instagrame je falošných
  • 2/3 účtov s viac ako 1mil. sledovateľov sa podieľa na podvodných činnostiach na IG

Na slovenskom trhu má veľké množstvo podozrivých sledovateľov napríklad Zuzana Plačková, približne štvrtina z nich nie sú pravdepodobne reálni ľudia.Vo svete má vysokú mieru falošných sledovateľov napr. americká komička Ellen DeGeneres (49 %) alebo tiež brazílsky futbalista Neymar (46%).

Ak vás zaujíma táto téma, odporúčam vám dokument HBO s názvom Fake Famous, ktorý odhaľuje čo sa skrýva v pozadí slávy a biznisu mnohých súčasných influencerov.

Viac info nájdete tu: https://www.prweek.com/article/1712976/half-instagram-influencers-engaged-fraud-45-per-cent-accounts-fake

Máte záujem o bezplatný komunikačný audit?

Kontaktujte nás:

Email: toth@katedrakomunikacie.sk

Mobil: +421 908 169 879

Nechcete zmeškať novú analýzu?

Pridajte sa ku komunite fanúšikov komunikácie a dát.


Informácie o spracúvaní osobných údajov. Z odberu sa môžete odhlásiť kedykoľvek kliknutím na odkaz v pätičke newslettra alebo kliknutím na tento odkaz.