TikTok môže ovplyvniť to, čo vidíte na sociálnych sieťach

07/29/2021

TikTok je momentálne najrýchlejšie rastúca sociálna sieť na svete. Začiatkom tohto roka mala takmer 700 miliónov užívateľov. A napriek tomu, že na nej nie ste, môže zmeniť to čo vidíte na svojom feede aj na ostatných sociálnych sieťach. Ako?

Facebook je najlepším príkladom siete, ktorá pracuje na tzv. social graph princípe. Jednoducho vysvetlené, ukazuje vám obsah založený na vašich sociálnych väzbách. Logika toho, čo vidíte na Facebooku, je totiž postavená na predpoklade, že vás viac zaujíma obsah od vašich kamarátov, rodiny či kolegov, respektíve obsah, ktorý sa páči im.

TikTok však funguje na inom princípe, jeho algoritmus je založený na tzv. content graph. Ako funguje teraz vynikajúco popísala analýza The Wall Street Journal. Na základe desiatok testovacích botov ukázala, že najdôležitejším predpokladom toho, čo na TikToku vidíte, je predchádzajúca interakcia s obsahom.

Teda stačí, aby ste si pozreli pár videí s konkrétnou témou, napr. o tanci a následne vám TikTok servíruje veľmi podobné videá s čoraz väčšou intenzitou. Aj keď podobne funguje aj Youtube, až TikTok tento princíp potiahol do dokonalosti a postupne používateľov uzatvára do obsahových bublín. Na fórach sa už špekuluje, že tento princíp po úspechu TikToku čoraz viac preberajú aj iné sociálne siete, medzi nimi aj Facebook.

Nástup TikToku tak môže znamenať, že sa zmení obsah, na ktorý ste boli doteraz zvyknutý aj na iných platformách. Lebo cieľ všetkých sociálnych sietí je na konci dňa rovnaký. Ponúkať vám to, čo vás na nich udrží čo najdlhšie.

Celé príbeh o algoritme TikToku nájdetu tu : https://www.wsj.com/articles/tiktok-algorithm-video-investigation-11626877477

Máte záujem o bezplatný komunikačný audit?

Kontaktujte nás:

Email: toth@katedrakomunikacie.sk

Mobil: +421 908 169 879

Nechcete zmeškať novú analýzu?

Pridajte sa ku komunite fanúšikov komunikácie a dát.


Informácie o spracúvaní osobných údajov. Z odberu sa môžete odhlásiť kedykoľvek kliknutím na odkaz v pätičke newslettra alebo kliknutím na tento odkaz.