Dostupné dáta favorizujú Valla

Trendy v online dátach hovoria jasne – novým bratislavským primátorom by sa v sobotu mal stať Matúš Vallo. Predpovedať výsledok volieb je vždy tak trochu veštenie z krištáľovej gule. Aj keď nie dokonalým, ale stále najpresnejším nástrojom sú prieskumy verejnej mienky. Bohužiaľ, ten posledný týkajúci sa volieb primátora v Bratislave bol zverejnený ešte pred dvomi týždňami, čo v situácii, keď sa veľká časť voličov rozhoduje na poslednú chvíľu znižuje jeho výpovednú hodnotu.

(more…)

5 grafov k voľbám primátora v Bratislave

Keďže komunálne voľby sa uskutočnia už za mesiac, pozreli sme sa na najnovšie online dáta, ktoré môžu napovedať viac o šanciach jednotlivých kandidátov na primátora v Bratislave. Grafy nižšie síce nenahradia klasický prieskum, ktorý je určite výpovednejší, ale môžu aspoň demonštrovať aktuálne trendy v podpore kandidátov.

(more…)

Čo sa páči hovorcom?

Naše správanie na sociálnych sieťach o nás veľa prezrádza. Každý like, status či interakcia odzrkadľujú osobnosť, správanie, preferencie či priority. Na tomto základe je postavená aj metóda merania tzv. afinity skupiny, ktorá na základe aktivity (v tomto prípade likes na Facebooku) jednotlivých členov ukazuje, aká veľká je náklonnosť – afinita – celej skupiny ku konkrétnym témam či subjektom v porovnaní so zvyškom spoločnosti. Jednoducho povedané, o koľkokrát viac lajkujú členovia skupiny danú stránku oproti ostatným (viac k metodológií tu).

(more…)