Ako sme zistili, že mladým Slovákom sa nechce čakať na jedlo

01/28/2021

Slovenský startup Eatster si predsavzal, že zdigitalizuje slovenské reštaurácie. Cez aplikáciu vám totiž umožní objednať si jedlo vopred a po svojom príchode do reštuarácie si ho bez čakania už len vyzdvihnúť. Pri spustení novej verzie aplikácie ho však zaujímali názory, správanie a spätná väzba od svojich užívateľov, fanúšikov a potenciálnych zákazníkov.



Jednoduchý dotazník si vie dnes pripraviť v podstate každý, ale ako zaručiť, aby sa dostal presne k vašim potenciálnym zákazníkom či fanúšikom? Riešením bol prieskum na mladých ľuďoch uskutočnený cez sociálne siete, ktorý sme Eatsteru pripravili.

Na základe dát o jeho používateľoch a followeroch na sociálnych sieťach sme na sociálnych sieťach presne identifikovali skupiny, ktoré chcel Eatster osloviť. Následne sme pripravili na mieru šitú kampaň na Instagrame a Facebooku zameranú na tieto vybrané cieľovky. Inými slovami, výzva na vyplnenie dotazníka sa zobrazovala len tým, ktorých názor nás zaujímal.

Dobré cielenie a afinita zasiahnutých užívateľov Facebooku a Instagramu k Eatsteru spôsobili, že za pár dní sme sa nám podarilo vyzbierať viac ako 400 vyplnených dotazníkov s garanciou ich relevantnosti. A to bez akejkoľvek finančnej či inej materiálnej motivácie.

Prieskum poskytol Eatsteru užitočné odpovede, využiteľné nielen pre novú verziu jeho aplikácie, ale aj pre ďalšie strategické smerovanie jeho služieb. Napríklad, vedeli ste, že 85% mladých ľudí považuje čakanie na jedlo 30 až 60 minút po jeho objednaní už za príliš veľa? Alebo viac ako 90% mladých Slovákov by bolo ochotných kúpiť si nepredané a nezávadné jedlo tesne pred časom spotreby, ak by zaplatili menej?

Navyše, získané dáta poslúžili ďalej na PR komunikáciu Eatsteru a keďže médiá majú radi čísla a dáta, pomohli nám získať viacero mediálnych výstupov.

Máte záujem o bezplatný komunikačný audit?

Kontaktujte nás:

Email: toth@katedrakomunikacie.sk

Mobil: +421 908 169 879

Nechcete zmeškať novú analýzu?

Pridajte sa ku komunite fanúšikov komunikácie a dát.


Informácie o spracúvaní osobných údajov. Z odberu sa môžete odhlásiť kedykoľvek kliknutím na odkaz v pätičke newslettra alebo kliknutím na tento odkaz.