Ako sme pomohli stvoriť influencera

07/11/2021

Zverolekár Pavol Valášek patrí dlhodobo k špičke medzi slovenskými veterinármi a je zároveň jedným z najprogresívnejšie zmýšľajúcich zástupcov tohto povolania. Napriek tomu, že v komunite zverolekárov alebo majiteľov domácich miláčikov bol dlhodobo známou postavou, v online priestore takmer neexistoval. Napraviť to bola úloha pre Katedru Komunikácie.

Dnes má už za pár mesiacov viac ako 8 000 sledovateľov, ktorých sa nám darí úspešne konvertovať aj do zákazníkov jeho kliniky.

Ako sme na to išli?

1. krok – Unikátny obsah

Doktor Valášek je kapacitou vo svojom odbore. Pôsobil v zahraničí, vedie špičkovú kliniku, pravidelne publikuje v prestížnych časopisoch a prednáša nielen po Slovensku. Na rozdiel od väčšiny „influencerov“ teda má čo povedať.

Od odborných štúdií ukazujúcich moderné trendy vo veterinárnej medicíne až po praktické tipy ako sa starať o svoje zvieratko, všetko sme si v prvom rade načítali či napočúvali a postupne spracúvali do rôznych obsahových formátov. Cieľom bolo priniesť unikátny obsah s pridanou hodnotou, ktorý zatiaľ takto systematicky v online priestore nikto neponúkal.

2. krok – Presne identifikované cieľové skupiny

Ďalším krokom bolo identifikovanie cieľových skupín, pre ktoré by mohol byť náš obsah zaujímavý. Prvou skupinou bola odborná verejnosť, kolegovia zverolekári. Doktor Valášek je aktívnym členom Komory veterinárnych lekárov SR a pravidelne publikuje v ich odbornom časopise. My sme sa na túto špecifickú cieľovú skupinu zamerali na sociálnych sieťach, a na základe dát identifikovali to, aké platformy používajú, ako sa na nich správajú a čo na nich hľadajú.

Druhou skupinou boli, samozrejme, majitelia domácich zvierat. Tá je v online priestore pomerne početná a dá sa rozdeliť do viacerých podtypov, klasicky na milovníkov mačiek alebo psov. Dostupné dáta zo sociálnych sietí nám však odhalili aj ďalšie špecifické skupiny, ktoré boli z nášho pohľadu zaujímavé na oslovenie. Nikdy by ste napríklad neverili, koľko ľudí chová doma zajačikov 😊.

3. krok – Dobre zvolená obsahová platforma

Spracovaný obsah, najmä ak pracujete s expertnými témami, musíte niekam umiestniť. Klasickou voľbou by bola vlastná webová stránka, no v prvom kole sme do tejto náročnejšej voľby nešli a zvolili sme radšej cestu umiestniť ho na platformu tretej strany – blogu na Denníku N. Rozhodnutie bolo založené na analyzovaných dátach, ktoré ukázali, že obe cieľové skupiny majú pozitívnu afinitu k tomuto médiu a patrí medzi ich preferované.

Navyše, okrem jednoduchej administrácie je výhodu tejto voľby aktívna práca redakcie s blogmi. Kvalitný obsah dávajú pravidelne do výberu najlepších blogov, niekedy ho dokonca dajú aj na titulku medzi redakčný obsah.

V blogoch ideme systematickou cestou rôznych formátov, napr. seriálu textov „Opýtajte sa svojho veterinárneho lekára“, ktoré aj vďaka kľúčovým slovám a vyhľadávačom fungujú dlhodobo.

4. krok – Profil na sociálnych sieťach

Analyzované dáta nám opäť ukázali, že našou prvotnou voľbou by mal byť Facebook. Najmä pre expertnú cieľovú skupinu zverolekárov je to stále dominantne využívaná sociálna sieť, rovnako najvyššie čísla z pohľadu zásahu má v skupine majiteľov domácich miláčikov.

Facebook je tak zatiaľ našim hlavným kanálom na šírenie obsahu a využívanie verejnej stránky nám zas umožnilo jeho presné cielenie. Odborné príspevky pravidelne ukazujeme kolegom doktora Valáška z oblasti veterinárnej medicíny, pri nich sa nebojíme ísť aj do zložitejšieho jazyka a obrázkov, ktoré často nie sú určené pre slabšie žalúdky, no napriek tomu v tejto komunite veľmi dobre fungujú.

V cieľovke majiteľov domácich zvieratiek je to, samozrejme, o najmä o atraktívnych vizuáloch a poradenstve. Napriek tomu sa nebojíme otvárať aj kontroverznejšie témy, ktoré vyvolávajú v tejto komunite vášnivé diskusie, ako napr. či sú kosti vhodnou stravou pre psíkov 😊

Napriek citlivosti, do diskusií pravidelne vstupujeme, či už radou alebo odborným názorom a aj vďaka obetavosti doktora Valáška sa jeho profil rýchlo stal akousi neoficiálnou poradňou. Zároveň nám veľmi pomáha množstvo pozitívnej spätnej väzby na reálnu prácu pána doktora.

Profil za niečo vyše troch mesiacov od svojho založenia získal cez 8-tisíc sledovateľov a len v júni dosiahol viac ako 12-tisíc interakcií. A to pracujeme s minimálnym budgetom na platenú podporu obsahu, veľkú časť dosahu a interakcií tvorí jeho organické šírenie.

Ďalším krokom bude Instagram, ktorý je pre tento typ obsahu rovnako skvelou platformou.

5. krok – Mediálne a biznisové synergie

Aj keď skvelé čísla a rýchly rast profilu doktora Valáška prekvapil trochu aj nás, primárnym cieľom celej aktivity neboli likes a followers. Úspech na sociálnych sieťach pôsobil synergicky aj so záujmom médií o doktora Valáška, dobrým príkladom je jeho účasť v markízackom Teleráne.

No hlavným cieľom bolo prispieť k biznisovým číslam kliniky VetPoint, ktorú pán doktor vedie. Od začiatku preto citlivo kliniku brandujeme ako súčasť ponúkaného obsahu a dopyty o veterinárnu starostlivosť postupne konvertujeme na zákazníkov kliniky. K tomu nám opäť pomáhajú zbierané dáta z komunikácie, ktoré využívame na cielené kampane s konkrétnou ponukou kliniky.

Ako teda stvoriť influencera? Ponúknuť unikátny obsah a vďaka dátam ho systematicky dostávať k správnym cieľovým skupinám.

Napriek tomu, kľúčom k úspechu je vždy samotná osobnosť, v tomto prípade doktora Valáška. Ten je ideálnym príkladom toho, ako by mal ideálny influencer vyzerať. Skvelý odborník, ktorý má čo povedať a svojim obsahom skutočne ľuďom pomáha riešiť ich problém.

Máte záujem o bezplatný komunikačný audit?

Kontaktujte nás:

Email: toth@katedrakomunikacie.sk

Mobil: +421 908 169 879

Nechcete zmeškať novú analýzu?

Pridajte sa ku komunite fanúšikov komunikácie a dát.


Informácie o spracúvaní osobných údajov. Z odberu sa môžete odhlásiť kedykoľvek kliknutím na odkaz v pätičke newslettra alebo kliknutím na tento odkaz.