Ako predávame najlepšiu vietnamskú polievku v meste?

02/25/2021

Opatrenia na boj s pandémiou tvrdo zasiahli celý segment gastra a vietnamská sieť reštaurácii PHOčkáreň nebola výnimkou. Tá má viacero prevádzok v obchodných centrách, ktoré zo dňa na deň stratili takmer celú návštevnosť. Prechod na online objednávky bol preto logickou voľbou a časom pribudla aj vlastná donáška, „PHOslíček“. O jej vyťaženie sa mala postarať Katedra Komunikácie.

Prevádzky PHOčkárne majú oproti značnej časti konkurencie veľkú výhodu. Tou je verná komunita milovníkov nielen ich famóznej vietnamskej polievky, ale celkovo konceptu vietnamskej kuchyne pripravovanej z kvalitných surovín. Cieľom bolo preto túto komunitu nájsť a osloviť aj v online prostredí, prípadne rozšíriť jej rady o nových milovníkov „vietmňamiek“.

V prvom kole sme preto zapojili do hry dostupné dáta a vychádzali sme aj z analýzy afinity fanúšikov PHOčkárne k influencerom či médiám (viac tu). Postupne sa nám podarilo identifikovať viacero skupín verných alebo potenciálnych zákazníkov, či už podľa ich nákupného správania alebo záujmov, napríklad o kvalitné jedlo a nové gastro zážitky.

Keďže na každú skupinu platí niečo iné, pripravili sme pre nich viaceré kreatívy šité na mieru ich správaniu alebo rozhodovaniu.

Napríklad pre ľudí, čo si objednávajú PHO na obed počas pracovných dní:

Alebo pre tých, ktorí uprednostňujú donášku k víkendovej večernej pohodičke:

Na potenciálne nových zákazníkov zas čakala špeciálna akcia alebo „happy hour“:

Samozrejme, súčasťou kampaní bolo ich neustále optimalizovanie a zber ďalších dát, ktoré nám umožňovali byť ešte efektívnejší a presne vyhodnocovať úspešnosť jednotlivých kampaní. A že sa dátový prístup osvedčil, ukazujú aj čísla návratnosti. Prvý mesiac spolupráce sme za jedno euro investované do marketingu priniesli PHOčkárni skoro 4 eurá na objednávkach. Po troch mesiacoch sme už boli na viac ako 8 eurách za jedno investované.

Zároveň nezabúdame ani na budovanie online komunity a zvyšovania poznateľnosti značky. Pozitívnym vedľajším efektom kampaní sú stovky tisíc impresií a množstvo pozitívnych interakcií so spokojnými zákazníkmi. Mimochodom, nedáte si aj vy dnes najlepšiu vietnamskú polievku v meste?

Chcete vedieť naše know-how či potrebujete riešenie na mieru?

Dohodnite si s nami krátky videohovor:

Email: toth@katedrakomunikacie.sk

Mobil: +421 908 169 879

Nechcete zmeškať novú analýzu?

Pridajte sa ku komunite fanúšikov komunikácie a dát.


Informácie o spracúvaní osobných údajov. Z odberu sa môžete odhlásiť kedykoľvek kliknutím na odkaz v pätičke newslettra alebo kliknutím na tento odkaz.