3 inšpirácie z predvolebných kampaní z USA

06/11/2021

Pandémia koronavírusu pretransformovala podobu volieb v USA- z kontaktnej kampane na digitálnu reklamu, organické sociálne médiá a fundraising cez Zoom. Rok 2020 sa preto niesol v znamení “digitálnych volieb”. Aj taká situácia nás však môže niečo naučiť v oblasti politického marketingu.

Výdavky na digitálny marketing v rámci predvolebných kampaní dosiahli v USA minulý rok takmer 2,8 miliardy dolárov. Celkovo raketovo rastú, od roku 2018 o takmer 5 násobok. Celkovo však stále tvoria len niečo menej ako 20% zo všetkých kampaňových spendov.

Veľká časť výdavkov na online najväčších politických inzerentov je zameraná na fundraising. Kandidáti v senátnych voľbách minuli takto viac ako polovicu svojho digitálneho rozpočtu, Trump 45%. Facebook a Google fungujú ako veľmi efektívny nástroj na zber príspevkov na kampaň.

Autenticita na sociálnych sieťach funguje aj v politike. Neupravované selfie videá kandidátov produkujú viac interakcií. V roku 2020 bola cena za klik na takýchto videách menšia o 13 až 40% ako pri inom type obsahu.

Celý report s ďalšími zaujímavými dátami o politickom marketingu v digitálnom prostredí nájdete na tomto linku: https://www.techforcampaigns.org/impact/2020-political-digital-advertising-report

Máte záujem o bezplatný komunikačný audit?

Kontaktujte nás:

Email: toth@katedrakomunikacie.sk

Mobil: +421 908 169 879

Nechcete zmeškať novú analýzu?

Pridajte sa ku komunite fanúšikov komunikácie a dát.


Informácie o spracúvaní osobných údajov. Z odberu sa môžete odhlásiť kedykoľvek kliknutím na odkaz v pätičke newslettra alebo kliknutím na tento odkaz.